Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 26.02.2020

Referat fra Skolebestyrelsesmøde den 26.02.2019 
    

Mødeleder: MG  
Referent: BS 
 
Medlemmer af SB 
Ebbe Nielsen, Janni Wedderkopp, Line Brandt, Lise Hørning, Lone Rasmussen, Mette Jonsson, Clara Naeve (elev 6A) 
Ledelse: John Jæger, Belinda Hornsgaard, Anni Rulanda 
 
Fraværende:       
Allan Laursen, Britta Ravn, Emma Drejdal (7B) 
      
      
1. Meddelelser * O (15 min) 
Skoleleder: 

  • Der er kommet et nyt CORA-tal med en mindre justering. 
  • De nationale test: Bestyrelsen ønsker, at testen ikke tages i indskolingen og på mellemtrinnet. 

 
AI: 

  • Der er første skoledag for førskolen på mandag med 19-20 elever. 

 
Formand:

  • Mette har deltaget i Advisory Board, hvor politikken vedr. inklusion på folkeskoleområdet for kommunen skal ændres. 

 
 
2.     Elevrådet * O/D/B (Emma/Clara) (15) 

  • Elevrådet har ikke afholdt møde. 
  • Elevrådet inddrages i den nye affaldsordning på skolen i samarbejde med ejendomscenteret. 
  • Elevrådet afholder møde torsdag hvor der lægges en plan for de kommende møder på baggrund af input fra klasserne. 

 

3.     Ugeplaner * O/D/B (BS) (20) 

  • Drøftelse af princip for ugeplaner i undervisningen.  Det er i udskolingen frivilligt om der udarbejdes ugeplaner.  Spørgsmålet om ugeplaner har været drøftet i personalegruppen. Der var enighed om, at ugeplaner i udskolingen skal være frivillig, og hvis de benyttes, skal det være i Meebook. Der laves ugeplaner i Meebook, som er ude senest søndag middag. 
  • For indskoling og mellemtrin skal der være ugeplaner i en eller anden form, men ikke nødvendigvis i Meebook. Der skal imidlertid være fælles retningslinjer for den enkelte årgang.

Ugeplanen skal så vidt muligt senest foreligge søndag middag. 


4. Fernisering 6/2 * D (BS) (15) 
Evaluering: Det generelle billede var en rigtig positiv oplevelse blandt forældre og børn. Vi har erfaret, at det er vigtigt med et program for eftermiddagen, og så er strukturen med til at skabe en god ramme. Skolen arbejder videre på formen.  
 
5. SB-valg * B/O/D (MG/JO) (20) Der skal vælges 3 forældrerepræsentanter for en 4 årig periode gældende fra 1/8 samt suppleanter. Der skal vælges suppleanter hvert andet år. Valg skal afholdes inden udgangen af maj og datoen besluttes senest 3 mdr før.  
•    Beslutning om valgdato i uge 22. 
•    Orientering om procedure. 
•    Drøftelse af bestyrelsens forberedelse til valget. 
 
Bilag: SB-valg.pdf 
Vi har drøftet muligheden for at finde nye medlemmer til bestyrelsen. 
Valgdatoen sættes til d. 26. maj kl. 17-18. 
Bestyrelsen udarbejder en pjece med bestyrelsens kommende arbejde. 
 
6. Kvalitetsrapport * D (MG) (20) Fremadrettet drøftelse af arbejdet med kvalitetsrapport. 
Ved den næste kvalitetsrapport afsættes et møde til gennemgang og drøftelse af rapporten med henblik på at samle de punkter, som bestyrelsen ønsker skal indgå i deres kommentar til kvalitetsrapporten. 
 
7. Status * O (Mette) (20) 

  • Ansættelsesudvalg. Drøftelse af forslag til retningslinjer - genoptages. Første punkt: Skoleleder rettes til skoleledelse 
  • Årsberetning. Drøftelse af oplæg. Sendes til alle medlemmerne
  • Skolefest. Skolebestyrelsens involvering. Der holdes ”Open by Night i TUSKland” torsdag d. 2. april kl. 17-20. 


8. Halvtag til busbørn * D (BR) (15)

Der er et ønske om at drøfte muligheden for at etablere et halvtag til de børn, der venter på bussen. 
Det skal indgå som en del af budgetbehandlingen for 2021. John drøfter muligheder for en omorganisering af ”kys og kør” og busholdeplads med ejendomscenteret. 
 
9.  Evt. * O (Mette) (15) 
     Ingen indlæg