Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 20.08.2020

Mødeleder: BB      
Referent: AR

Medlemmer af SB
Allan Laursen, Britta Ravn, Janni Wedderkopp, Line Brandt, Rasmus Naeve Bildstrup , Mia Lind Kjærulf, Lise Hansen, Ebbe Nielsen, Victoria Hansen
Ledelse: Birgitte Boel, Belinda Hornsgaard, Anni Rulanda

Fraværende: Lise Hansen
    
Dagsorden
1. Meddelelser

  • Skoleleder
  • Velkommen og præsentation
  • Bestyrelsen konstituerer sig. Valg af formand og næstformand blandt de stemmeberettigede
  • AI
  • Formand
  • Udskolingsleder
  • Andre    

 

Bestyrelsen har konstitueret sig: Mia Kjærulf er valgt som formand, Line Brandt er blevet valgt til næstformand.

Førskolerne er startet godt op i AI. Vi bakser lidt med at finde rytmen i en dagligdag med forskellige sluttider.

Ny specialklasse i indskolingen, 03-klassen (uglerne), har fået en god start. Vi har ansat en pædagog, Kasper i specialklassen og Katrine, der er vikar for en sygemeldt medarbejder. Vores 57-klasse rummer nu 7 børn.

Udskolingen er kommet positiv fra start, de arbejder lidt med at finde en ensrettet form på en undervisningsplan.

Mellemtrinnet har fået Birgitte som nærmeste leder. De er kommet godt i gang. Børnene er gode til at huske at vaske hænder. De er opdelt i årgange i pauserne.


2. Corona-situation
Hvordan håndterer vi retningslinjerne
o    Skolestart – møde i baserne
o    Hygiejne – håndvask og afspritning
o    Idræt
o    Valghold
o    SFO    
 Vi holder fast i, at børnene møder op i baserne ude hver morgen. Skolen er låst indtil kl. 8.15.
Børnene vasker hænder, når de kommer ind.
Idræt er ude i det omfang vejret tillader det.
Der kommer et skriv ud om, hvordan vi forholder os til evt. smittede elever. 
Når vi sender vigtige beskeder ud, markerer vi det, så de ligger øverst i rækken af opslag på Aula.


3. Faseråd
Valg til indskolingsråd, mellemtrinsråd og udskolingsråd    

Vi vil efter vores forældretilfredshedsundersøgelse indføre et tiltag med faseråd på mellemtrinnet og i udskolingen på samme vis som i indskolingen. Et råd hvor der sidder en repræsentant fra de forskellige klasseforældreråd, en medarbejder, en ledelsesrepræsentant samt et bestyrelsesmedlem. 
Inger og Lis fortsætter i indskolingsrådet. Lise sidder med som medarbejderrepræsentant fra mellemtrinnet og Esben sidder med i udskolingsrådet.
Janni vil gerne fortsætte som bestyrelsesrepræsentant i indskolingsrådet
Rasmus går med i mellemtrinsrådet, og Allan går med i udskolingsrådet.

 

4. Forældremøder
Skolebestyrelsesdeltagelse i forældremøderne i faserne
    
AI holder forældremøde den 26.8. 16.30-18.30 Janni deltager i fugleklasserne, og Mia ser, om hun kan komme til fiskeklasserne.
3. årgang holder møde den 25.8. kl. 17-19, Line deltager først på mødet.
4. årgang holder møde den 17.9. Mia deltager
5. årgang holder møde den 16.9. Rasmus deltager
Udskolingen holder forældremøde den 2.9. fra kl.18.30-20
Rasmus går til 6. årgang
Allan går til 7. årgang
Britta går til 8. årgang 
Belinda sender lidt inspiration til et oplæg fra sidste år.

  
5. Byggeproces 
Deltagelse i byggeplansmøder. Første møde er fredag d. 21. august kl. 11-13.
Janni kunne bidrage med gode ideer i forhold til udeskole og udeområder, men har ikke mulighed for at deltage i alle møderne. Mia og Britta vil gerne deltage. Mia trækker sig, så Britta går ind i udvalget.

6. Foto
Skal vi lave aftale med ny fotoudbyder? bestyrelsen bakker op om, at skolen har brug for billederne til Aula, de tænker hver andet år er nok. Birgitte finder en ny udbyder 

7. Ansættelse af lærer til 57 
Der skal ansættes en lærer til 57-klassen. Skolebestyrelsen skal jvf. ret-ingslinjerne udpege et medlem til udvælgelse af og samtaler med ansøgere.

Vi skal have ansættelses-samtaler inden udgangen af september til ansættelse pr. 1.november. Der sidder et bestyrelsesmedlem, en medarbejder-repræsentant og en leder med til samtalerne. Mia og Line vil gerne sidde med i et ansættelsesudvalg. Britta vil gerne sidde med som nummer tre. Mia vil gerne være med til samtalerne denne gang.

8. Skoleårets skolebestyrelsesmøder 2020/2021 – punkt fra sidste møde
- Datoer samt tidspunkt
Mødeplanen, bilag fra sidste møde i juni 2020, fastholdes. Hvis formand eller næstformand ikke kan deltage, aflyses mødet. Bestyrelsen er enige om, at møderne fremover ligger fra kl.17.30-20.30 

9. Blank

         
10. Evt.

  • Blå mandag er den 14.9.20
  • Lejrskole i stedet for Holland. Der er nedsat et udvalg i udskolingen, der ser på muligheder, og det kommer på et af de kommende bestyrelsesmøder.
  • Skolefesten flyttes igen, så den nu ligger den 15.4.2021 – vi skal huske at få skolefesten ind i et årshjul for bestyrelsens arbejde, så vi er i god tid med planlægningen.
  • Ønsker til dagsorden skal sendes til formanden seneste 11 dage før bestyrelsesmødet. Formand og skoleleder holder formøde 10 dage før bestyrelsesmødet.
  • Ønske til et kommende punkt: Orientering om balancen mellem digitale og analoge undervisningsmidler


Næste skolebestyrelsesmøde: 15.9.20