Skoleskift

Hvis du har et barn, der skal skifte til eller fra Tungelundskolen, er der nogle ting, du skal være opmærksom på.

Ny elev på Tungelundskolen

Hvis du ønsker dit barn skal starte på Tungelundskolen, skal du ringe til skolens kontor på 89642700. Her kan du få hjælp til at aftale et møde - en såkaldt indskrivningssamtale - hvor I sammen med en leder snakker om de praktiske forhold og forventninger. Vi ønsker at have så gode forudsætninger som muligt for at kunne tage godt imod nye elever, så vi ønsker at have en god dialog om alle relevante forhold. Både forældre og barn er velkomne til at deltage i mødet, og det er også muligt at få en lille rundvisning.

Du kan ikke selv melde dit barn ind eller ud digitalt. Det er skolens kontor, der søger for  for at indskrive eleverne.

Skift til en anden skole

Hvis du ønsker dit barn skal skifte til en anden skole, skal du give besked om det til dit barns kontaktlærer samt til kontoret. I kan enten skrive en besked i Aula eller ringe til kontoret på 89642700 Med læreren aftaler I, hvordan der skal tages afsked i klassen, og hvordan eleven kan blive hjulpet bedst muligt videre. Det er vigtigt, kontoret får besked om, hvornår dit barn skifter skole, og hvilken skole barnet skal skifte til.

På gensyn?

Elever der tidligere har gået på skolen er velkomne til at komme på besøg i den gamle klasse. Det skal blot aftales med en lærer, og det kan kontoret hjælpe med.

SFO

Hvis dit barn skal meldes ind eller ud af SFO skal du selv sørge for det. Det foregår via Pladsanvisningen i Favrskov Kommune.

Logo med træer på stribe