Specialklasserne på Tungelundskolen

Specialtilbud

På Tungelundskolen startede vi i skoleåret 2019/20 med at have specialklassetilbud. Eleverne bliver visiteret fra kommunens PPR-afdeling, og de kan komme fra hele Favrskov kommune.

Skolen har to specialklasser, og i hver af klasserne er der kun få elever, og de rummer typisk elever fra flere klassetrin i enten indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen.

Hverdagen er sat sammen i en tydelig dagsstruktur og rammer, der gør, at pladsen til forskellighed er mulig. Der er et tæt samarbejde med normalklasserne, så det faglige og det sociale bliver styrket.

Glæden ved at komme i skole og indgå i læringsfællesskaber er vores primære målsætning, fordi vi ved, at jo større trivsel og tillid den enkelte elev har, des mere læring skabes i fællesskabet.

Specialklasserne på Tungelundskolen arbejder i tråd med skolens værdier om tillid og trivsel, så alle elever udvikler sig til livsduelige mennesker. Vores udvidede skole-hjem-samarbejde skaber et forpligtende og gensidigt ansvar for elevernes trivsel, udvikling og læring.

Logo med træer på stribe