Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 20.08.2024

Skolebestyrelsen

Tirsdag d. 20. august 2024
Kl. 17.30 – 20.30 i Personalerummet

 

Medlemmer af skolebestyrelsen 
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Janni Wedderkopp, Karsten Jensen, Lise Hansen, Martin Bendix 
Eriksen, Mia Lind Kjærulff og Tenna Skinnerup
Elever: 
Medarbejdere: Cita Ildvad Ovesen og Victoria Hansen

Ledelse: Belinda Hornsgaard, Trine Lund Kristensen, Lotte Møller Kristensen

Gæster: Carsten Vestergaard og Jeremi V. Kiruparajan (suppelanter)

Fraværende:  Jeremi V. Kiruparajan og Lotte Møller Kristensen

Mødeleder: Janni
Referent: Trine

1.    
Velkomst
Godkendelse af dagsorden

Præsentationsrunde
    
Dagsorden godkendt.

2.    
Meddelelser, Orientering fra: Skoleledelse, Elevrepræsentanter, Øvrige medlemmer 
    

En god afslutning på skoleåret 23/24. Flotte eksamener. 2 gode dimensioner for henholdsvis 79-årgangen og for 9. årgang.

En god start efter sommerferien. Der har været afviklet en årgangsdag. Ombygningen er i gang, og det giver nogle udfordringer, men vi arbejder på at børnene bliver berørt mindst muligt af det.

Skolen har slået et barselsvikariat op.


3.    
Praktik i skolebestyrelsen
Gennemgang af hvordan arbejdet i skolebestyrelsen fungerer, med henblik på fælles udgangspunkt for konstituering og drøftelse af forretningsorden, samt afklaring af spørgsmål. 
    
Mia gennemgår det praktiske i skolebestyrelsen. 
    

4.    
Konstituering
Skolebestyrelsen skal konstitueres, der skal udpege en formand og en næstformand jf. forretningsorden. 
Udpegning af ansættelsesudvalg.
Derudover kan der laves yderligere konstitueringer.
    

Formand: Mia Lind Kjærulff
Næstformand: Janni Wedderkopp
Ansættelsesudvalg: Mia Lind Kjærulff, Berit Lykke Nielsen og Tenna Skinnerup.

5.    
Forretningsorden
Gennemgang og evt. beslutning om ændring af forretningsordenen.

Bilag: Gældende forretningsorden (01.11.2022)
    

Suppleant inviteres med til møderne, men har kun stemmeret, hvis der mangler et bestyrelsesmedlem.  Det samme gælder for medarbejder-suppleanten. 
Punkt 2 pind 3 slettes af forretningsordningen.
Punkt 1 pind 2 rettes til ”skal” i stedet for ”bør”.
Årshjulet for skolebestyrelsen ligger Mia op i tråden.

Budgetopfyldning – sendes ud af Belinda inden mødet til oktober.

6.    
Kommunikation med forældre
Beslutning om hvordan der skal kommunikere til/med de øvrige forældre i forbindelse med skoleårets start. Skal vi fortsat deltage på alle forældremøder?
    
Skolebestyrelsen laver et opslag for at præsentere sig på et opslag på aula. 
Skolebestyrelsen deltager i forældremødet i 0., 1. og 2. årgang.

7.    
Status på elevtrivselsmålingen
Orientering om elevtrivselsmålingen samt opfølgning og det arbejde der er iværksat, evt. yderligere opfølgning i skolebestyrelsen aftales.
    
Belinda orienterer om skolens indsatser og arbejder omkring elevtrivselsmålingen. 
Skolen har fokus på at informere om årgangsfællesskab.  

8.     
Status på byggeri
Nyt fra byggeriet inkl. rundvisning efter eventuelt for dem som er interesseret.
    
    
9.    
Eventuelt 
Herunder fremtidige punkter til dagsordenen.
    
Bestyrelsen sender et høringssvar på ”valg til skolebestyrelsen”. Skal sendes inden den 17/9-24. Janni skriver et udkast til høringssvar, som resten af bestyrelsen efterfølgende godkender.

Foreningen skole og forældre anbefales. Der er gode artikler og debatter. Sendes direkte til medlemmerne af skolebestyrelsen.

 

Næste møde: Tirsdag d. 24. september

Næste formøde: Aftales på mødet    Punkter til kommende møder: 
Princip 2 og 3
Status på elevtal - Distriktets børn og sammenligning med andre år, blik på udvikling.
Proces i forbindelse med handleplaner – den lokale proces. 
Budget 2025
Skoleudviklingsplanen for 23/24 drøftes.