Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 08.06.2023

Skolebestyrelesreferat 08.06.2023

Medlemmer af skolebestyrelsen
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Dan Meinhardt Jensen, Janni Wedderkopp, Lise Hansen, Martin Bendix 
Eriksen, Mia Kjærulff og Rasmus Bildstrup
Elever: Fie Jensen og Mia Kviesgaard
Medarbejdere: Ebbe Nielsen og Victoria Hansen
Ledelse: Belinda Hornsgaard, Poul Erik Gregersen, Trine Lund Kristensen
Fraværende; Dan Meinhardt, Martin Bendix Eriksen og Mia Kviesgaard. 
Mødeleder: Mia
Referent: Trine

1. Velkomst
Godkendelse af dagsorden
Dagsorden er godkendt.

2. Meddelelser
Orientering fra: Skoleledelse, Elevrepræsentanter, Formand, Øvrige medlemmer 
Skoleledelse:
Der er ansat en ny afdelingsleder til skolens mellemtrin, Trine 
Lund Kristensen, som er et kendt ansigt på skolen. Vi glæder os 
til samarbejdet. 
I kommende uger deles meddelelsesbøgerne på Aula. De erstatter elevplanen og deles med forældrene mindst en gang om 
året.
Vi afholder en fællesskabende tirsdag, hvor et nyt band kommer forbi alle klasserne. 
Den sidste torsdag inden sommerferien afholdes traditionen tro Tungelundlegene.
Den sidste del af legepladsen skulle meget gerne komme inden sommerferien. 
Indskolingen har afholdt en forældrecafé, og SFO-teamet har 
været på en teamdag, hvor der blandt andet blev arbejdet med en fornyelse af SFO’en.
På mellemtrinnet har der været afholdt ekstra forældremøder
med henblik på at skabe gode aktiviteter og arrangementer for børnene efter skole. 
Udskolingen er i eksamensperiode, og lærerne afholder såvel prøver på skolen som tager ud til censorater på andre skoler.
Specialklasserne kommer i Tungelundbadet en gang om ugen, har fokus på eksaminer, samt der er afholdt forældremøder om 
ændring i organisationen, hvor specialklasserne fremover hører til de afdelinger, som klassen passer til. 
Formand:
Der har været afholdt ansættelsessamtaler. Skolebestyrelsen er blevet orienteret om på skrift om ansættelsen. 
Mia ønsker en ny konstituering af skolebestyrelsen efter sommerferien, idet hun ikke ønsker at være formand i kommende 
skoleår.

3. Status på byggeri
Belinda præsenterer seneste tegninger fra byggeprogramudvalgsmødet, hvor der blev truffet beslutning om, at det er disse, 
der skal danne grundlag for næste step i processen. 
Bestyrelsen beslutter, at der gerne må afholdes arbejdsdage på 
skolen i kommende skoleår, hvor forældre inviteres til at 
hjælpe med at ordne skolen.

4. Godkendelse af mødekalender
Mødekalenderen er godkendt.
Valg til skolebestyrelsen afholdes i forbindelse med skolefesten 
d. 18. april 2024. 
Efter sommerferien nedsættes et valgudvalg.

5. Samarbejde mellem skole og hjem
Tilsyn med princip 4.
Alle samtaler er gennemførte på alle årgange.

6. Ansættelser
Der skal ansættes en pædagogisk medarbejder til specialklasser 
og mellemformer. Derudover to lærerstillinger; en i indskolingen samt en på mellemtrinnet.
Mia deltager i ansættelsessamtaler af pædagogisk medarbejder.
Janni deltager i ansættelsessamtaler til lærere.

7. Princip 1
Princippet er godkendt og vil blive sendt ud med referatet.
Den gamle principsamling udgår hermed

8. Sukkerpolitik
Skolebestyrelsen drøfter fordele og ulemper ved en politik. 
Skolens ledelse fortsætter et arbejder omkring “Klar til skole” i 
forhold til undervisningsparathed sammen med personalet.

9. Fraværsregistrering
Nu har fraværsregistreringen på Aula virket siden efteråret, og forældrene er gode til at bruge systemet, der fungerer efter hensigten.
Skolen vil fortsat have kontaktbogstråde på Aula, hvor elevens 
kontaktvoksne er koblet på.

10. Godkendelse af årsberetning
Årsberetningen er godkendt og deles på Aula af Mia.

11. Årshjul for tilsyn
Mia udsender et udkast til et årshjul, som gennemgås på første 
møde efter sommerferien.

12. Eventuelt 
Herunder fremtidige punkter til

Næste møde: Tirsdag d. 29. august
Næste formøde: 
Punkter til kommende møder
- Opfølgning på elevtrivselsmåling