Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 13. december 2023

Medlemmer af skolebestyrelsen 
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Dan Meinhardt Jensen, Janni Wedderkopp, Lise Hansen, Martin Bendix 
Eriksen, Mia Kjærulff og Rasmus Bildstrup
Medarbejdere: Cita Ildvad Ovesen og Victoria Hansen

Ledelse: Belinda Hornsgaard, Trine Lund Kristensen, Lotte Møller Kristensen

Fraværende: Dan, Victoria

Mødeleder: Berit
Referent: Trine

Punkt

Indhold

Ansvar

Referat

1.

 

Velkomst

Godkendelse af dagsorden

 

 

Berit

5 min.

(O)

 

Dagsorden godkendt. 

 

 

2.

 

Meddelelser

Orientering fra:

Skoleledelse

Elevrepræsentanter

Formand

Øvrige medlemmer 

 

 

Alle

20 min.

(O)

 

Skoleleder:

Velkommen til Lotte i skolens ledelse. 

Velkommen til Katrine og Camilla i administrationen.

Der er på nuværende tidspunkt et jobopslag til pædagogisk medarbejder i indskoling og SFO.

Vi har særligt fokus på elevernes trivsel. Derfor udarbejdes ekstra trivselsundersøgelser og udviklingsplaner årgangsvist. 

Der har været Lucia-optog samt en fællesskabende dag siden sidst, og vi oplever elever, som virkelig nyder de anderledes dage. 

 

Formand:

Janni og Mia har deltaget i dialogmøde. De fortæller, at det var et spændende møde, som har medført at to punkter sættes på dagsordenen; elevfravær samt indsamlingsaktiviteter.

 

3.

 

Status på byggeri

 

Alle

15 min.

(O, D)

 

 

Skolen har observeret, at der har været håndværkere forbi formentlig ifm. tilbud på renovering af skolen. 

 

Vi kigger ind i fremtidig placering af mødelokale på skolen samt evt. ekstra lokaler til SFO.

 

4.

 

Valg til skolebestyrelsen

 

Alle

20 min. 

(D)

 

 

Der afholdes valg til skolefesten d. 18/4.

 

Der skal udarbejdes en beskrivelse af arbejdet i skolebestyrelsen. Der skal laves en video som salgsmateriale til at få flere i skolebestyrelsen.

Martin står for video, og Berit står for det skriv, som skal sendes ud. Martin står for selve valget. 

Der er fire pladser og to pladser til suppleanter. Der er muligvis nogen fra skolebestyrelsen, der bliver siddende i bestyrelsen. 

5.

 

Pause (inkl. forplejning)

 

 

30 min.

 

6.

 

Budgetopfølgning

Orientering om budget 2023

 

 

Belinda

15 min. 

(O)

 

 

Orientering fra Belinda vedr. budget 2023.

 

Skolen har anvendt flere midler i indeværende skoleår på personale, da det er et ønske, at der skal være co-teaching på alle årgange i alle lektioner. 

Dette vil også fremgå af budget for 2024.

 

7.

 

Elevfravær

 

Mia, Janni

15 min. 

(O,D)

 

Drøftelse af skolens elevfravær. 

Når skolen er færdig med at udarbejde en procesplanen for fravær, vil Trine præsentere den for skolebestyrelsen.

8.

 

Indsamlingsaktiviteter

 

Mia, Janni

15 min.

(O,D)

 

 

Drøftelse af antal indsamlingsaktiviteter på skolen samt i SFO. 

Skolen har opsagt samarbejdet med vores sponsorbørn, hvormed der vil være en aktivitet mindre. Fremover overvejes nøje, hvorledes skole- og SFOaktiviteter løses.

 

9.

 

Eventuelt  

Herunder fremtidige punkter til dagsordenen.

 

 

Alle

15 min.

(O)

 

Rasmus orienterer om, at hallen påtænker at tage ramperne ned, da de er i dårlig stand. Skolen ønsker ikke at overtage ramperne fra hallen. 

 

Idrætsforeningen giver udtryk for et ønske om, at skolens oprydning ifm. anvendelse af hallen i skoletiden forbedres. Lotte vil følge op på aftalerne med hallen. 

 

Drøftelse af samarbejdsforum for skolebestyrelser på skoleområdet. Janni ønsker, at Mia videresender mails.

 

Lise er ny bestyrelsesformand i januar.

 

10.

 

Rundvisning

Skolens mellemtrin

 

 

Alle

20 min.

(O,D)

 

Udsættes til næste møde

 

Næste møde: 16.01.2024

 

Næste formøde: 09.01.2024

 

Punkter til kommende møder: