Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 13.01.2022

Referat fra skolebestyrelsesmøde 13.01.2022

 

Medlemmer af skolebestyrelsen
Allan Laursen, Ebbe Kragh Nielsen, Janni Wedderkopp, Jonas Laursen, Line Brandt, Lise Hansen,
Louise Kragh Soelberg, Mia Lind Kjærulff, Victoria Hansen.
Fraværende: Britta Ravn, Rasmus Naeve Bildstrup
Skoleledelse: Belinda Hornsgaard
Mødeleder: Mia
Referent: Belinda

 

1. Velkomst, godkendelse af dagsorden. Mia
- Bestyrelsen har valgt at afholde skolebestyrelsesmøderne ved
fysisk fremmøde uden mulighed for virtuel deltagelse.
- Dagsordenen er godkendt.

2. 
Orienteringspunkt, hvor
der kan stilles spørgsmål, men ikke drøftes.


Skoleledelse:
- Skolen udleverer selvtest hver fredag til alle årgange, således
eleverne kan tage denne inden fremmøde på skolen mandag
morgen. Derudover er der kviktest på skolen om torsdagen for
1 – 9. årgang.
Der er desværre elever, som er nærkontakter eller smittede
med Corona på flere årgange. Skolen oplever et rigtig godt
samarbejde med forældrene om at følge retningslinjerne.
- Skolen vil fra uge 3 give mulighed for, at elever som er fraværende
grundet Covid-19, kan deltage virtuelt i klasseundervisningen.
Dette afprøves i første omgang på 5 – 9. årgang.
Formand:
- Formænd for skolebestyrelser i Favrskov Kommune samt skoleledelser
var inviteret til et kort virtuelt møde mandag aften,
hvor den nye skolechef Morten Lyhne præsenterede sig selv
samt fortalte om Corona-restriktionerne på skoleområdet.
- Vi er i samarbejde med Morten godt i gang med at finde en ny
skoleleder. Line og Mia er med fra SB, samt Ebbe og Marie er
personalerepræsentanter.

3. Godkendelse af forretningsorden
Forretningsordenen er godkendt

4. Gennemgang af forældretilfredshedsundersøgelse
SB sender et orienterende skriv til forældrene, som fremhæver
de fire områder, som bestyrelsen bemærker, at der er utilfredshed
omkring:
Skolens fysiske rammer, trafiksikkerheden, indhold og form i
SFO samt kommunikation mellem skole og hjem.
- Arbejdet med punkterne fra forældretilfredshedsundersøgelsen
sættes i skolebestyrelsens årshjul, således der følges op på
indsatserne.
- SB vil ved næste forældretilfredshedsundersøgelse sende en
opfordring til forældrene om at tilrette mailadresser samt at
deltage i undersøgelsen, idet SB anvender resultatet til at arbejde
med at gøre skolen bedre. SB ønsker derved at understøtte
en større svarprocent, så flest mulige elever er repræsenterede
i resultatet.

5. Udarbejdelse af svar på høring af ny ressourcetildelingsmodel
SB er inviteret med til et virtuelt møde mandag d. 17. jan. 2022,
hvor forslaget til en ny resursetildelingsmodel vil blive præsenteret.
Herefter udarbejdes høringssvar.
Høringsfristen er 3. februar 2022.

6. Godkendelse af princip 5
Kort gennemgang af tankerne bag princippet,
spørgsmål og godkendelse.

Godkendes med drøftede ændringer.
Princippet sendes ud sammen med referatet.

7. Drøftelse og evt. godkendelse af princip
Udsættes til næste møde.

8. Gennemgang af skolebestyrelsesvalg 2022
Der afholdes skolebestyrelsesvalg d. 11. maj 2022, hvor fire nye
medlemmer skal vælges til bestyrelsen.
Skolen vil gerne afholde forældrecaféer samme dag.
Lise, Janni og Belinda udarbejder en plan, som præsenteres på
SB-møde i marts.

9. Godkendelse af princip 8
Udsættes til næste møde.
Principper, der skulle have været gennemgået på næste møde,
udsættes dermed også.

10. Ekstraordinært bestyrelsesmøde onsdag
d. 2. februar kl. 19.00 – 19.30
Formål: Godkendelse af ny skoleleder til ansættelse pr. 1. april 2022.
Gennemføres virtuelt.


Torsdag d. 24. februar 2022
Næste formøde: D. 10. februar 2022 kl. 16.00
Deadline for forslag til Mia: D. 9. februar 2022
Punkter til kommende møder:
- Drøftelse af brug af Aula
- Opsamling fra forældretilfredshedsundersøgelsen: Skolens fysiske rammer,
trafiksikkerheden, indhold og form i SFO samt kommunikation mellem
skole og hjem