Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde 16. januar 2024

Medlemmer af skolebestyrelsen 
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Dan Meinhardt Jensen, Janni Wedderkopp, Lise Hansen, Martin Bendix 
Eriksen, Mia Kjærulff og Rasmus Bildstrup
Elever: 
Medarbejdere: Cita Ildvad Ovesen og Victoria Hansen

Ledelse: Belinda Hornsgaard, Trine Lund Kristensen, Lotte Møller Kristensen

Fraværende:

Mødeleder: Lise
Referent: Trine

Punkt

Indhold

Ansvar

Referat

1.

 

Velkomst

Godkendelse af dagsorden

 

 

Lise

5 min.

(O)

 

Referat godkendt.

Dagsorden godkendt. 

2.

 

Meddelelser

Orientering fra:

Skoleledelse

Elevrepræsentanter

Formand

Øvrige medlemmer 

 

 

Alle

20 min.

(O)

Skoleledelse:

Der er ansat to nye personaler til indskoling og SFO; Ulla, som er begyndt efter juleferien, og Andreas, som begynder til februar.

Der er nu et barselsvikariat til mellemtrinnet ude, og der vil blive slået yderligere to barselsvikariater op; en pædagog til indskolingen og SFO samt en lærer til udskolingen.

 

SFO-basen flyttes væk fra området med årgangslokaler i indskolingsafdelingen og vil være placeret ved siden af garderoberne samt tættere på parkeringspladsen.  

 

Førskolen begynder 1. marts. Der vil i år ikke være pædagoger med fra børnehaverne, hvilket betyder, at to fra skolens førskoleteam vil besøge børnehaverne i byen ila. januar og februar mhp. at lære børnene at kende og skabe den bedst mulige overgang for alle børn. 

 

Elevrepræsentanter:

Elevrådet har været rundt på årgangene på mellemtrin og i udskolingen, og det har medført ønsker til følgende:

Variation af maden fra boden, flere aktiviteter i frikvartererne, bedre toiletforhold, mulighed for mikrobølgeovne og elkedler i afdelingerne, drøftelser om skole-hjem-samtalens form og indhold, 4. og 5. årgang fortæller at de har kolde lokaler, ønsker om nye møbler til fællesområderne fx sækkestole og bløde sofaer, nye chromebooks samt fællesskabende dage i form af flere turneringer ligesom hockeyturnering, fodboldturnering osv., da de dage er gode.

 

3.

 

Status på byggeri

 

Alle

20 min.

(O,D)

 

Kort orientering om, at licitationen er gennemført, og de valgte entreprenører er orienterede.

Ombygningen går i gang mandag i uge 7. Der etableres byggeplads på området mellem hallen og skolen, hvor ramperne tidligere stod.

 

Skolen har besluttet at se lidt mere på området fra hovedindgangen og op til mediateket, da det ikke er med i renoveringen af skole. Det skal være et hyggeligt samlingssted for eleverne. Boden vil blive inddraget til dette, og der findes et nyt sted for afhentning af mad, som er bestilt.

 

4.

 

Valg til skolebestyrelsen

Status

 

Alle

5 min. 

(D)

 

SB har lavet en kort film for at fortælle om skolebestyrelsens arbejde. Denne sendes ud på aula sammen med datoer for valget samt en opfordring til at stille op.

Jannie sørger for at filmen deles samt for at hænge plakater op til valget.

 

5.

 

Henvendelse fra børn og kultur

Bilag: Ændring af regler om valg af forældrerepræsentanter til skolebestyrelsen

 

 

Alle

10 min.

(D)

Bestyrelsen godkender ændringerne af reglerne om valg af forældrerepræsentanter til skolebestyrelsen. 

6.

 

Pause (inkl. forplejning)

 

 

30 min.

 

7.

 

Tilsyn med princip 4: 

Samarbejde mellem skole og hjem og om skolen og forældrenes ansvar i samarbejder

 

 

Alle

15 min. 

(O,D)

 

Skolebestyrelsen vælger at føre tilsyn med dette princip, selvom en årgang ikke har afholdt skole-hjem-samtaler endnu. 

 

Der er ført tilsyn med dette punkt.

8.

 

Tilsyn med princip 5: 

Orientering af hjemmet om elevens udbytte af undervisning

 

 

Alle

15 min.

(O,D)

 

Skolebestyrelsen vælger at føre tilsyn med dette princip, selvom en årgang ikke har afholdt skole-hjem-samtaler endnu. 

 

Der er ført tilsyn med dette punkt. 

 

9.

 

Udlån af skolens lokaler

Drøftelse af rammer og mulighed for udlån

 

Alle

10 min. 

(D)

 

Skolen vil fremover uddele en oversigt med punkter, som skal gøres ifm. udlån af skolens lokaler. 

Det er vigtigt, at alle døre og vinduer lukkes og låses, samt at lokalerne efterlades i samme stand, som det blev modtaget i. 

Det er ikke tilladt at færdes på områder, som der ikke er lavet en aftale om. 

Når nøglen udleveres og afleveres på skolens kontor, vil listen blive gennemgået. Ved udlevering vil området for udlån vises.

 

10.

 

Eventuelt  

Herunder fremtidige punkter til dagsordenen.

 

 

Alle

10 min.

(O)

 

Der gives en kort information vedr. kørsel i og af skolebussen. Belinda følger op på det.

 

Det er muligt for eleverne at møde på skolen kl. 8.00 om morgenen. Dette af hensyn til tilsyn, som føres i og ved klasserne fra kl. 08.05.

 

11.

 

Rundvisning

Skolens mellemtrin

 

 

Alle

20 min.

(O,D)

 

 

 

Næste møde:  21.02.2024 kl. 17.30

 

Næste formøde: 12.02.24 kl. 14

 

Punkter til kommende møder:

Praktiske opgaver i skolebestyrelsen.