Medlemmer af skolebestyrelsen
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Dan Meinhardt Jensen, Janni Wedderkopp, Lise Hansen, Martin Bendix
Eriksen, Mia Kjærulff og Rasmus Bildstrup
Elever: Gustav og Tobias
Medarbejdere: Cita og Victoria
Ledelse: Belinda, Trine og Lotte
Fraværende: Dan, Lise, Rasmus og Gustav
Mødeleder: Mia
Referent: Lotte
Punkt | Indhold | Ansvar | Referat |
1. |
Velkomst Godkendelse af dagsorden
|
Mia 5 min. (O)
|
Der tilføjes to punkter til dagsordenen: Forslag til budget 2025 Tandplejen – høring om kommunens tandplejestruktur
Dagsordenen er godkendt.
|
2. |
Tilsyn med princip 8 Besøg af Daniel og Lis fra SFO. Herunder drøftelse af brug af skræm i SFO.
|
Belinda 30 min (O, D, B) | Tilsyn med princip 8 flyttes til næste møde. |
3. |
Meddelelser Orientering fra: Skoleledelse Elevrepræsentanter Formand Øvrige medlemmer
|
Alle 20 min. (O) |
Vi har afviklet skoleudviklingssamtale med sekretariatskonsulent, skolekonsulent og skolechef. Samtalen omhandlede kvalitet i undervisningen, som vi nu efterbehandler i skoleledelsen med henblik på næste års skoleplan, som præsenteres for bestyrelsen.
Førskolen er begyndt, og det går rigtig godt. Vi forsøger at finde vores veje i en lidt anderledes form rundt om førskolen. Vi er særligt opmærksomme på akustikudfordringerne i SFO’ens lokaler, og vi har indkøbt akustikplader, som monteres, når lokalet er blevet malet ifm. revoveringen af skolen. Det er vores indtryk, at børnene er landet godt i førskolen, og der har været en god energi og gejst omkring dem. Der vil være et opfølgende arbejde ift. overleveringen fra børnehusene.
Vi har nu gennemført den nationale elevtrivselsmåling, som vi er gået til på en anden måde i år. Målingen er lavet på en årgangsdag, hvor det har været muligt for eleverne at stille spørgsmål til en voksen, mens de har svaret på spørgsmålene.
Der har været afviklet p-lørdag med hele personalegruppen. Det var en dag med praksisnært arbejde omkring skolens værdier, vores arbejde med elevtrivsel samt planlægning af kommende skoleår.
Vi har afviklet ansættelsessamtaler, så barselsvikariaterne nu er dækkede i både indskoling, mellemtrin og udskoling. I den kommende tid skal der afholdes ansættelsessamtaler ift. afdelingslederstilling og sekretærstilling.
Vi har fortsat fokus på at skabe fede frikvarterer for alle blandt andet med et kreaværksted og diverse turneringer. Vi oplever, at der er en god tilslutning til aktiviteterne blandt eleverne.
Der har været afholdt en fællesskabende dag med ”undrevisning” på programmet. Elevrådsformanden fortæller om den fællesskabende dag, at det har været en god dag og særligt godt at lære hinanden at kende frem mod skolefestugen.
Elevrådsformand fortæller om toiletterne i parterre, som har været ramt af kloaklugt efter ombygning påbegyndte fejlmæssigt. Der er kun to toiletter, som virker, og skolen vil følge op med planen for resten med Ejendomscentret. Elevrådsformand fortæller, at de nu har fået mulighed for at købe årgangstrøjer til 9. årgang med tilskud fra skolen. Det har været super godt, og alle er begejstrede for trøjerne. Elevrådsformand fortæller, at der nedsat et udvalg, som er i gang med at planlægge sidste skoledag. De glæder sig til at planlægge sidste skoledag for 9. årgang.
|
|
Pause (inkl. forplejning) |
30 min. |
|
4. |
Status på byggeri Nyt fra byggeriet |
Belinda Martin 25 min. (O,D)
|
Skoleleder orienterer om nuværende kendskab til status på renoveringen. Skolen har til ejendomscentret, EC, og byggeleder givet udtryk for et ønske om yderligere indsigt, da det opleves, at planerne skubbes, som er helt forventeligt i en renovering. Dog er det meget vigtigt, at skolens personale samt elever og familier oplever at blive orienterede ved ændringer.
Bestyrelsen påpeger bekymring for manglende vinkemand, når lastbiler kører ind på skolens område. Skolen har orienteret EC om det. Der påpeges også en øget opmærksomhed på de biler, som parkerer og kører ned mod hovedindgangen. Skolen vil følge op på dette. Det påpeges, at indhegninger skal være lukkede, så børnene ikke kan færdes på byggepladsen, samt at byggemateriale og affald ikke må ligge frit tilgængeligt for børnene. Beskeden er videregivet til EC. Det opleves, at håndværkere ryger på skolens områder og smider affald i buske. Dette er påtalt og påpeget.
Skolebestyrelsen ønsker yderligere indsigt i, om økonomi og om tidsplaner holder. Skolen følger op med EC forinden næste møde, så der kan orienteres nærmere.
Skolebestyrelsen beslutter at kontakte forvaltningen, selvom skolen allerede har påpeget udfordringer. Dette med henblik på at skærpe sikkerheden omkring børnenes færdsel på skolens område.
|
5. |
Valg til skolebestyrelsen Status på klargøring af valg til skolebestyrelsen, styr på praktiske detaljer, status på opstillede forældre
|
Janni Martin 20 min. (D)
|
Bestyrelsen drøfter praktiske detaljer vedr. afvikling af valg. Der vil blive lavet stemmesedler, som udleveres ved indgangen til skolefesten. Skolebestyrelsen vil stå ved indgangen til musik. Skolen vil sørge for, at der sættes en bod op. Tidsplan: Kl. 17-18 er det muligt at stille op til valg. Der laves oversigt over, hvem der stiller op. Kl. 18-19:30 er det muligt at stemme på opstillede kandidater. Kl. 19:30 offentliggøres valget og formandens årsberetning.
|
6. |
Brug af PC i udskoling Drøftelse af tidligere beslutning om mulighed for at opfordre til at elever i udskoling selv medbringer computer. Derudover udarbejdet først udkast til princip for brug af skærm. Bilag: Mødereferat 24.02.2021
|
Lotte 20 min. (D, B) |
Lotte redegør kort for skolens ønske om, at eleverne skal medbringe deres egne computere i udskolingen. Skolen har en stor udgift i indkøb og vedligeholdelse af Chromebooks og PC’er. Skolen ønsker at implementere Showbie som et IT-værktøj med opstart i vores indskoling. Showbie er et planlægningsredskab for personalet, men også en platform, hvor eleverne kan arbejde kollaborativt og modtage feed-back fra lærerne samt en app, der giver forældrene mulighed for indsigt i barnets portefølje. Med implementeringen ønsker skolen at skabe skolens IT-strategi og holde fokus på, hvad der er kvalitet i undervisningen – den gode sammenhæng mellem analoge og digitale løsninger.
I kommende skoleår vil elever i udskolingen opfordres til at medbringe eget device. Der udleveres ikke PC’er. Det kræver et analogt alternativ i undervisningen, hvis en elev ikke har en computer, som kan anvendes. Skolen udarbejder en vejledning omkring krav til PC’er.
|
7. |
Årsberetning og næste skoleår Brainstorm på indhold af årsberetningen. Drøftelse af mødefrekvens og mødetidspunkt for næste skoleår
|
Mia 20 min. (D, B)
|
Formand skriver en årsberetning til skolebestyrelsesvalg. Følgende emner inddrages blandt andet: Byggeri og årgangsfællesskaber.
Næste skoleår: Vi holder møder på tirsdage og onsdage. Vi holder fire møder hen over efteråret samt fire møder i foråret. Det ønskes, at møderne afvikles ca. hver 6. uge. Formand udarbejder en oversigt.
|
8. |
Eventuelt Herunder fremtidige punkter til dagsordenen.
|
Alle 10 min. (O) |
Besked om forslag til budget videresendes til formand, og øvrige medlemmer inddrages mhp. udarbejdelse af forslag.
Bestyrelsen har drøftet høringssvar til kommunens nye tandplejestruktur. Formand sender svaret til skoleleder, som videreformidler.
|
Næste møde: Onsdag d. 24. april.
Næste formøde: Fredag d. 12. april.
| Punkter til kommende møder: Tilsyn med princip 8 Budgetopfølgning Elevtilfredshedsundersøgelse Skoleudviklingssamtale og skoleplan |