Skolebestyrelsesreferat 22. feb 2023
Medlemmer af skolebestyrelsen
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Dan Meinhardt Jensen, Janni Wedderkopp, Lise Hansen, Martin Bendix
Eriksen, Mia Kjærulff og Rasmus Bildstrup
Elever: Fie Jensen og Mia Kviesgaard
Medarbejdere: Ebbe Nielsen og Victoria Hansen
Fraværende: Lise, Fie og Mia
Ledelse: Belinda Hornsgaard, Poul Erik Gregersen, Trine Lund Kristensen
Mødeleder: Mia
Referent: Trine
1. Velkomst
Godkendelse af dagsorden
Dagsorden er godkendt.
2. Meddelelser
Orientering fra: Skoleledelse, Elevrepræsentanter, Formand, Øvrige medlemmer
Skoleledelse:
Der er afholdt en fællesskabende dag med hockey-turnering i
hallen og fastelavnsfest i indskolingen. Vi oplevede en stor opbakning fra elever og forældre. Tak for det.
Vi har haft besøg af førskole-eleverne. Det var en god og vellykket dag.
3. Skoletrivsel for alle
Skolen har lavet sit eget trivselsteam med repræsentanter fra
alle afdelinger på skolen. Teamet skal arbejde med at skabe
Tungelundskolens egne trivselsredskaber.
Udover denne trivselsindsats har alle medarbejderne været med til at planlægge nogle fællesskabende aktiviteter på tværs
af klasser og som afholdes henover foråret. Vi glæder os til at se, hvordan det kan være med til at skabe tryghed og trivsel
blandt eleverne.
Der er også igangsat den nationale trivselsmåling i alle klasser.
4. Hårde hvidevarer
Orientering om nuværende status på skolen.
Drøftelse om muligheder og begrænsninger i de forskellige afdelinger samt ønske fra forældre.
Det besluttes, at der er køleskabe i førskolen og i alle årgangsrum i indskolingen.
I udskolingen vil der fremover være en mikroovn til rådighed for eleverne i deres fællesrum.
I specialklasserne er der køleskab og mikrobølgeovn til rådighed.
Alle hårde hvidevarer rengøres af eleverne i en dukseordning.
5. Status på byggeri
Første møde i byggeprogramudvalget afholdes d. 14. marts på
skolen. På baggrund heraf kan SB orienteres om de videre planer for renovering af skolen.
6. Princip 7
På baggrund af drøftelse foretages enkelte ændringer.
Janni tilretter.
Princippet er godkendt.
7. Princip 2
Punktet ”formål” og” skolens ansvar” er gennemarbejdet.
Rasmus tilretter og sender til SB inden kommende bestyrelsesmøde.
De resterende punkter i princippet om inklusion drøftes på et kommende møde.
8. Håndtering af forældrehenvendelser (lukket punkt)
9. Eventuelt
Mia påminder skolen om at rapportere til SB, når der har været afholdt alle skole-hjem-samtaler, således SB kan føre tilsyn
med dette.
Næste møde: 28. marts 2023
Næste formøde: Torsdag d. 16. marts kl. 16