Skolebestyrelsesreferat 28. marts 2023
Medlemmer af skolebestyrelsen
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Dan Meinhardt Jensen, Janni Wedderkopp, Lise Hansen, Martin Bendix Erik-
sen, Mia Kjærulff og Rasmus Bildstrup
Elever: Fie Jensen og Mia Kviesgaard
Medarbejdere: Ebbe Nielsen og Victoria Hansen
Fraværende: Dan Jensen og Mia Kviesgaard
Ledelse: Belinda Hornsgaard, Poul Erik Gregersen, Trine Lund Kristensen
Mødeleder: Mia
Referent: Trine
1.
Velkomst
Godkendelse af dagsorden
Dagsorden er godkendt.
2.
Meddelelser
Orientering fra: Skoleledelse, Elevrepræsentanter, Formand, Øvrige medlemmer
Skoleledelse:
- Vi er så småt gået i gang med at rammesætte kommende sko-
leår. Vi afholder i den forbindelse MUS-samtaler i tiden. Det gi-
ver en god indsigt i vores medarbejdere, men også i klasserne.
- Den nationale trivselsmåling er gennemført, og vi afventer
rapporten.
- Vi er gået i gang med at planlægge temaugen med skolefe-
sten.
Formand:
- Der er høringsmøde ang. elevtakster. Mia deltager.
- Mødet i maj flyttes til d. 10.05.23.
3.
Status på byggeri
Første byggeprogramudvalg er afholdt, og Martin fortæller, at
han oplever et engageret og imødekommende udvalg, som er
med til at se på den kommende renovering af skolen.
Bestyrelsen drøfter vigtigheden i, at de kommende ændringer
får en synlig og god effekt for eleverne på skolen.
På mødet blev der nedsat et udvalg, som skal se nærmere på
ændringerne i og omkring gymnastiksalen. I udvalget er skole,
EC og arkitekt deltagende.
SB ønsker, at skolen løbende kommunikerer til forældrene på
Aula, så de er orienterede, om hvad og hvor langt vi er i processen med renovering af skolen.
4.
Møder i næste skoleår
Der afholdes ni møder om året – fem ila. efteråret og fire ila.
foråret.
Skolen har et ønske om at mødes om onsdagen, da det er sko-
lens mødedag. Det aftales, at mødet ligger på en onsdag hver
anden gang.
Møderne afholdes kl. 17.30 - 20.30.
5.
Skoleårets planlægning
Præsentation af de foreløbige planer for skoleåret 2023/2024
SB orienteres om rammen for kommende skoleårs planlægning,
opgavefordeling og tidsplan.
Opgavefordelingen forventes afsluttet i uge 23, så eleverne kan
modtage et skema inden sommerferien.
6.
Samarbejdet med TIF
Rasmus har en forespørgsel om samarbejde mellem skole og
idrætsforeningen. Skolen vil gerne deltage i et møde med TIF,
hvor muligheder kan drøftes.
Rasmus er tovholder, og Ebbe vil gerne deltage fra skolen.
7.
Ansættelsessamtale
Der skal nedsættes et ansættelsesudvalg ifm. ansættelse af af-
delingsleder.
Belinda og Poul Erik sidder med i udvalget. Medarbejderrepræsentanterne er Ebbe og Marie.
Repræsentanter fra SB vil være Mia og Janni.
Tidsplan sendes på mail til udvalget.
8.
Princip 2
Princip er færdigt. Rasmus tilføjer de sidste rettelser og sender
til godkendelse sammen med referat.
9.
Princip 1
Victoria, Ebbe og Mia tilpasser princip, så det er klar til drøf-
telse på kommende møde.
10.
Forældresamarbejdet
Udvalget præsenterer arbejde på møde i juni.
11. Eventuelt
Mia ønsker drøftelse af fordeling af opgaver. Punktet sættes
på kommende møde.
Herunder fremtidige punkter til
dagsordenen.
SB ønsker en oversigt over flytning af lokaler i kommende skoleår præsenteret på kommende møde.
Næste møde: Onsdag d. 10. maj 2023 kl. 17.30
Næste formøde: Onsdag d. 26. april kl. 7.30