Medlemmer af skolebestyrelsen
Forældre: Berit Lykke Nielsen, Dan Meinhardt Jensen, Janni Wedderkopp, Lise Hansen, Martin Bendix
Eriksen, Mia Kjærulff og Rasmus Bildstrup
Elever: Gustav
Medarbejdere: Cita Ildvad Ovesen og Victoria Hansen
Ledelse: Belinda Hornsgaard, Trine Lund Kristensen, Lotte Møller Kristensen
Fraværende: Berit, Dan, Lise
Mødeleder: Mia
Referent: Lotte
Punkt | Indhold | Ansvar | Referat |
1. |
Velkomst Godkendelse af dagsorden |
Mia 5 min. (O, B)
| Dagsorden er godkendt. |
2. |
Meddelelser Orientering fra: Skoleledelse Elevrepræsentanter Formand Øvrige medlemmer
|
Alle 20 min. (O) |
Skoleledelsen: Der er udsendt endnu et nyhedsbrev, hvor vi fortæller kort om, hvad der er sket siden sidst. Vi er i gang med at afprøve forskellige formater og hører gerne fra forældre med ris og ros.
Planlægningen af næste skoleår er godt i gang, og vi ser ikke ind i ansættelser af nye medarbejdere fra august.
Status medarbejdere: Der er ansat ny afdelingsleder: Lotte Møller Kristensen. Barselsvikar stoppet i SFO – finder en ny efter sommerferien. Barselsvikar stopper på mellemtrin – løsning findes frem til efterårsferien, hvor medarbejder vender retur. Medarbejder stoppet i indskoling – stilling dækkes internt. Ansættelse af skolesekretær er i gang.
Formand: Mia har deltaget i møde med andre skolebestyrelsesformænd i kommunen vedrørende tildelingsmodellen til specialtilbud og vil deltage i et møde, der sættes op mellem bestyrelsesformænd i kommunen og skolechefen.
|
3. |
Status på byggeri Nyt fra byggeriet |
Belinda 20 min. (O, D)
|
Hovedindgang er pt lukket, da der etableres trappe op mod kommende billedkunstlokale. Byggelederen er her to gange om ugen, og skolen oplever, at der er ofte kontakt, som forhåbentlig kan være med til, at elever og forældre kan orienteres i bedre tid vedr. følger ifm. renoveringen.
|
4. |
Tilsyn med princip 7 Der føres tilsyn med princippet i maj, hvor skolens ledelse orienterer om erfaringer og fremtidige planer om og med ekskursioner og lejrskole.
Bilag: Princip 7
|
Belinda 10 min (O, D, B)
|
3. årgang har haft 1 overnatning i spejderhytte i maj. 6. årgang har haft 2 overnatninger i Skagen i marts. 9. årgang har haft 3 overnatninger i København i august. Tilbagemeldingerne er, at det har været nogle virkelig gode og lærerige ture.
Derudover har der været afholdt skolefest, forældrecafeer og fællesskabende dage. Eleverne fortæller, at de er glade for både fællesskabende- og årgangsdage.
Det er ført tilsyn.
|
5. |
Mødekalender 2024/2025 Godkendelse af mødekalender for næste skoleår. Bilag: Forslag til mødekalender
|
Mia 5 min (B) | Godkendt. |
|
Pause (inkl. forplejning) |
30 min. |
|
6. |
Budgetopfølgning Orientering om seneste budgetopfølgning. |
Belinda 20 min (O)
|
Orientering er givet. Med to voksne på alle lektioner i skolen, har skolen er øget udgift til personaler. Skolen vurderer, at det på sigt vil have en positiv effekt på kvaliteten i undervisningen. Dertil oplever skolen et faldende børnetal, som vi forhåbentlig ser stabilisere sig i de kommende skoleår.
|
7. |
Status på elevtrivselsmålingen Orientering om elevtrivselsmålingen, evt. yderligere arbejde med måling aftales og gennemføres i efteråret. Såfremt tallene fortsat ikke er frigivet, udgår punktet.
|
Belinda 20 min (O, D) | Punkt sættes på kommende møde. |
7. |
Tilsyn med princip 1 Fokus på skoleårets planlægning, årgangsfællesskaber, overgang og princippet om 2-voksne. Drøftelse af mulighed for nyt princip med fokus på IT.
Bilag: Princip 1
|
Belinda 20 min (O, D, B) |
Årgangsfællesskaber: Vi behøver flere år, før vi kan lave en større evaluering. Skolen vurderer fortsat, at dette er den helt rigtige løsning for eleverne og medarbejderne.
Overgange: Vi bygger på et princip om, at medarbejdere skal op og aflevere og ned og hente eleverne for at sikre gode overgange og overleveringer.
Undervisningstimetal og skoledagens længde: Undervisning i indskolingen ligger i tidsrum til 12:45, og til henholdsvis 14:15 og 15:15 for mellemtrin og udskoling.
Skemalægning: Der bliver inddraget betragtninger og ønsker fra personale ift. pædagogiske og didaktiske hensyn, der kan inddrages ift. skemalægning.
Andre aktiviteter: Næste skoleår deles ind i seks perioder med hver sit tema og hver sin overskrift – det har til hensigt at skabe liv i vores værdisæt og bidrage til et øget fællesskab på tværs af alle årgange fra 0. til 9. årgang. Når planlægning af dette er landet med personalet i flere detaljer, informeres bestyrelsen yderligere herom.
|
8. |
Tilsyn med princip 6 Efter endt fagfordeling præsenteres ledelsens overvejelser for skolebestyrelsen på først kommende møde.
Bilag: Princip 6
|
Belinda 20 min (O, D, B) | Vi er ikke helt i mål med fagfordelingen endnu. Alle intentioner for principperne er udgangspunktet for fagfordelingen. Til orientering kommer tilpasses skolens PLC, så det passer til den nye bekendtgørelse. Der er en god normering med to personaler på alle lektioner samt også ift. ekstra timer. |
9. |
Eventuelt Herunder fremtidige punkter til dagsordenen.
|
Alle 10 min. (O) |
Det drøftes, hvordan SB skal række ud til forældregruppen på skolen. Det aftales, at der på næste møde skal være et punkt, hvor deltagelse på forældremøder mv. drøftes yderligere.
|
Næste møde: Efter sommerferien
Næste formøde: Efter sommerferien |
Punkter til kommende møder: Mødet efter september ønskes punkt om distriktets børn og en sammenligning ift. andre år og blik på udvikling. Punkt 7. status på elevtrivselsmålingen Beslutningspunkt: Deltagelse til forældremøde og kommunikation.
|