MOT

På Tungelundskolen har vi  i en årrække arbejdet med konceptet "MOT" i udskolingen.

MOT blev grundlagt i Norge i 1997 af topidrætsudøvere. Initiativtagerne var OL skøjteløberne Atle Vårvik og Johann Olav Koss. MOT er en holdningsskabende organisation, som arbejder for og med unge. MOTs mål er at bidrage til robuste og trygge ungdomsmiljøer. MOT er en helheds-model for hvordan en kommune eller skole kan arbejde med unge:

• Programmet henvender sig til 7. – 9. klasse i folkeskolen. Der er fokus på de unge i skolen og i fritiden.
  • MOT bruger ung til ung-formidling, øvelser, gode fortællinger, dialog og rollespil for at gøre de unge bevidste om værdien i at træffe egne valg og tage vare på hinanden.
  • MOT’s vision er et varmere og tryggere opvækstmiljø.

MOT-VÆRDIER

• Mod til at leve
  • Mod til at vise omsorg
  • Mod til at sige nej